Perquè em cal tenir una web?

Perque-em-cal-tenir-una-web
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Perquè em cal tenir una web? La puc substituir amb l’activitat a les xarxes? Són preguntes recurrents quan et planteges una estratègia sobre la teva presència a Internet. Miraré d’explicar-te -i de convèncer-te- de perquè necessites una web si vols obtenir un bon retorn de la teva presència a Internet.

Perquè em cal tenir presència a Internet?

No hi ha gaires preguntes més fàcils de contestar en aquests moments. La gent és a Internet. El teu públic és a Internet. És on sap que t’ha de buscar, i, si no hi ets, no et trobarà. També és el lloc on et pot trobar potser sense buscar-te. Es el lloc on es creen les necessitats de compra. on es visualitzen, i, de vegades, on es fan les compres i les vendes. És el mercat gegantí on hem de vendre. I tant li fa si venem imatge de marca, productes físics, serveis o qualsevol altra cosa. El teu públic viu a Internet tant com a casa seva. I si tu no hi ets, no existeixes.

Després venen més preguntes. Per exemple, aquesta: Web o xarxes? La resposta també és senzilla, tot i que no tan immediata. En aquesta entrada miraré de fer-te veure perquè et cal tenir una web com a pal de paller de la teva estratègia de màrqueting i perquè tenir una bona estratègia de xarxes és igualment necessari. La realitat és que són coses diferents, tenen objectius diferents i són del tot complementàries. Es necessiten mútuament. I, com que són diferents, entrarem a veure aquestes diferències.

Els objectius de la web i de les xarxes socials

Fent un resum groller, et diré que les webs han d’atreure clients potencials, generar visites i complir els objectius que li hagis previst. Les xarxes, en canvi, volen construir comunitat, establir converses, difondre, multiplicar l’efecte de la web entre un públic més triat que el que et pot venir per la web.

La web és un instrument més compacte a l’hora de mesurar els resultats de l’activitat que hi facis. Les xarxes són més líquides: els paràmetres per mesurar-ne els resultats estan en les pròpies xarxes i en les interaccions que generen. En realitat, tant la web com les xarxes són instrument d’una cosa que es molt teva,m i que és la que vols fer arribar als teus clients, reals o possibles: el contingut. Segura que ho has llegit: a Internet, el contingut és el rei. Tot a la xarxa està al servei del contingut, i, si no tens clar el contingut que vols transmetre, no cal que t’hi posis.

Web

Doncs bé: la teva web és el magatzem on tindràs tot el teu contingut a la disposició dels teus usuaris. Perquè em cal tenir una web? Per això, exactament: per tenir tots els teus continguts a punt per satisfer les necessitats que els teus clients tenen de consumir-los. Tant li fa que sigui l’existència d’un producte, el seu preu, l’horari del teu establiment, comunicar-se amb tu o qualsevol altra cosa. El teu client vols saber coses de tu abans de fer cap mena d’operació i la buscarà a la teva web. La web és una construcció viva, que es renova, que creix, però que està a la disposició del teu públic.

Xarxes

Les xarxes, en canvi, són l’altaveu d’aquests continguts en els llocs concrets on son més desitjats. Una comunitat no és altra cosa que això: un grup de persones que comparteixen interessos, explícits o no. La xarxa és el resultat de les interconnexions entre les persones. No hi ha manera humana d’estar a totes les xarxes. De manera que hauràs de triar a quines vols estar i la manera com hi vols estar. És a dir: et caldrà una determinada política de xarxes: determinar on parlen i escolten els teus possibles clients, per poder-t’hi adreçar, sigui amb el contingut que generes a través de la web, sigui a través d’altres continguts que no consideris adequats per la web, però que igualment et defineixin o defineixin la teva marca.

Tenir una web és senzill, però no es pot improvisar

Hi ha serveis gratuïts i de pagament per fer la teva pròpia web. N’anuncien a la tele. S’anuncien a la xarxa. T’ofereixen maquetes i temes dissenyats que fan que la teva marca es dibuixi a base de plantilles i recursos compartits amb altres marques, potser competidores teves. Però no n’hi ha prou estan a Internet i tenint una web. És fonamental que tant una cosa com l’altra responguin als teus interessos i als teus objectius, a la imatge que vols projectar i als missatges que vulguis emetre.

No basta tenir una pàgina, de la mateixa manera que per guanyar una guerra no basta anant a la batalla. Has de tenir una estratègia definida, i saber què vols. A Webs en WordPress t’hi ajudem No som dissenyadors, desenvolupadors, maquetistes, especialistes en SEO o analistes. Som el teu interlocutor en tots els temes que se’t plantegin en la teva aventura de fer la teva web. I sobre tot, som la garantia que la teva web respondrà als objectius que t’han portat a voler-la fer.

Som la resposta a la teva pregunta inicial: Perquè em cal tenir una web?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Desplaça cap amunt